Friday, July 21, 2006

Hello Africa, tell me how you're doing.

Long time no write... För den som undrar hur det ser ut där jag sitter å komponerar ihop all svada, så sitter jag innanför den här dörren.


Förra Lördagen var vi i Gold Reef City som är en stor nöjespark. Jag och tjejen åkte dit med alla systrar i familjen och vi hade väldigt roligt. Tog många bilder på allt möjligt, men här är det viktigaste.


Synd bara att alla bilar var med på bilden, hade blivit en bra bild annars.


Måndagen, tillbringade jag och Anniken i Rhino & Lion park, 40min från JNB city.
Det första vi möttes av i parken, var dagens lunch.


Dom krokade fast kossan på en stolpe och efter kom alla hungriga lejon.


I parken, kunde man mysa lite med riktiga gosedjur.


Jag står mitt i Rhinoparken, men vi såg ingen Rhino.


Åkte vidare och fick lära oss lite om farliga ormar i Afrika.... whoohaaa..... det är mycket spookey shit i buskarna här.


Efter alla djur (som tjejen tycker om) så ville jag se lite flyg (som jag tycker om)
Om ett par mnd (ok, kanske 1 år) så kommer jag förhoppningsvis sitta å spaka en av dessa 2 modeller.



Under dessa två veckor, har vi glidit runt i en Toyota Corolla (här nere kallas dom Toyota Tazz) och det kostar pengar, så vi har letat som bara tusan efter en egen bil.
Igår (Torsdag) hittade vi vår drömbil.... eller, öhhh... ja, en bil iallafall.


Mer blogg följer... en annan dag. God Natt.

Dagens väder: 19 grader.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Timmy, du har ikke fått så mye farge enda... Går vel utifra at du går med solfaktor 248 :P

Har du kjøpt den lille "Ferrarien?" Kul bil det da... Quanta costa?

Mon Jul 24, 11:57:00 AM 2006  
Blogger Timmy said...

Hehe, nei, ganske blek fortsatt. Det er vinter her nå så tror ikke sola tar så mye. Blir nok verre om noen mnd i Durban.

Bilen kosta 17500 Rand som er ca 18,286.78 SEK :)

Wed Jul 26, 11:45:00 AM 2006  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home