Monday, August 07, 2006

C152 i blåsväder - Caravanen tog det bra.

Idag var det mer touch and go´s med LSP.
Jag befann mig på skolan 0800 i tron om att jag skulle flyga då, men icke. 1200 var planet bokat, så det blev några timmar på flygplatsen med kameran istället. Så här busy var flygplatsen imorse.

Fedairs Beech Super King Air B200 (reg ZS-FDR)


Bra att ha saker....


Morgonens första flight (snart)


En Cessna 172M (reg ZS-PED) taxar till banan.

...up up and awaaaay...


En Cessna 172RG (retractable gear) (reg ZS-LZN) på väg upp i morgondiset.



Cessna 152 (reg ZS-KDS) taxar mot bana 05.


Inte den blekaste vad detta kan vara, ful är den iallafall.


Daniel Mattsson @ G-Kraft ? :-) (intern "humor")


Här är den lokala flygplatsbaren, Wingsclub, med sin uteplats där man kan grilla på kvällen.



En Cherokee PA-28 235.


Ett par av skolans många C150/C152.





"Mitt" skolplan.


Beech 58 Baron.



Arrow.


Här i SA behöver man inte tvätta planen själv.


Färdigtvättad och klar för morgonens första flygning, som idag är en nav på 3 timmar.



En E55 Baron.


Vindstilla och mycket fint flygväder. Dock så kände jag mig inte i form så efter 6 landningar var det nog, det blev inte bättre än så här idag konstaterade jag.

Men i Lördags däremot var det andra bullar.
12kt sidvind med 28kt gusting på 100ft, spännande. Tyvärr blev det lite väl blåsigt i min lilla C152, så efter 1 timme i luften och 8 landningar var det dags för full stopp och jag tog en sväng i skolans Cessna Caravan (reg ZS-THR) istället.
Lite större och lite mer stabilare i vinden kan man ju säga.

Whohoo vilken kärra !
Var en testflygning efter service, så vi var tvugna å testa alla strömbrytare, knappar, spakar, lampor, roder, stall, instrument, autopilot m.m m.m.






Underbart flygplan det här och det blir nog denna jag tar min rating på här nere.

Dagens väder: 26 grader (men över 30 grader i solsteken)

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Intressanta bilder =) Går det bra med utbildningen då?

Wed Aug 09, 10:38:00 AM 2006  
Anonymous Anonymous said...

Godt å se at du er i gang... Og ikke bare har ferie!

Wed Aug 09, 03:10:00 PM 2006  
Blogger Timmy said...

Utbildningen går bra. Flyger varje dag (när det inte blåser för mycket) Börjar snart med CPL (Commercial Pilot Licens) teorin. Blir nice ! :)

Thu Aug 10, 11:42:00 AM 2006  
Anonymous Anonymous said...

Härligt att se! Hoppas ni trivs bra där nere? (Dum fråga, dumt svar?) :)
Kan bara säga att teamet saknar dig Timmy! Du är välkommen tillbaka när som helst men tror såklart att du har hittat ditt kall, kör på det! :)

Hälsa och krama Anniken från mig.

Kram Chris

Fri Aug 11, 12:45:00 PM 2006  
Blogger Timmy said...

Det är då skönt att man inte är bortglömd på hemmaplan ! :)

Saknar gänget där uppe oxå ingen tvekan om den saken, speciellt när man ser Cato´s fotoalbum från alla grillfester hemma... shit pomfritt ! Inte något som kan slå dom alltså ! :)

Men.... vi har det jäkligt nice här nere så vi får se vart skutan tar oss. Ha det gött å hälsa alla ! (om dom inte läser det här förstås, vilket jag hoppas dom gör)

Fri Aug 11, 07:14:00 PM 2006  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home