Friday, September 14, 2007

22kg ATPL teori.

Inte trodde jag att jag skulle skriva det här men: Nu är jag riktigt sugen på att börja plugga !

Inte "sitta bakom en skolbänk plugga", utan börja läsa ATPL teorin. Jag vill
jobba samtidigt och ha en inkomst medans som jag läser teorin, så därför får det bli en ATPL distanskurs. Letade runt lite på internet efter ATPL böcker och hittade till slut hela Oxford´s ATPL teori paket till ett mycket bra pris.

2 dagar senare sitter jag här med 22kg information som ska in någonstans (inte vet jag vart allt ska få plats)

Oxford Aviation ATPL
Manual 1 - Airlaw
Manual 2 - Aircraft General Knowledge Part 1 (Airframes & Systems)
Manual 3 - Aircraft General Knowledge Part 2 (Electrics & Electronics)
Manual 4 - Aircraft General Knowledge Part 3 (Powerplant)
Manual 5 - Aircraft General Knowledge Part 4 (Instrumentation)
Manual 6 - Flight Performance & Planning 1 (Mass & Balance, Performence)
Manual 7 - Flight Performance & Planning 2 (Flight Planning & Monitoring)
Manual 8 - Human Performance & Limitations
Manual 9 - Meteorology
Manual 10 - Navigation Part 1 (General Navigation)
Manual 11 - Navigation Part 2 (Radio Navigation)
Manual 12 - Operational Procedures
Manual 13 - Principles Of Flight
Manual 14 - Communications
Manual 15 - Reference Material
JAA ATPL Exam Preparation CD ROM
Jeppesen Airway Manual




Ska börja bläddra i dom i helgen tänkte jag, whohoo !!

Läser man ett par timmar varje kväll så ska hela kursen tydligen ta ca 12 mnd. Jag räknar med att jag inte kommer läsa varje kväll / helg så det tar nog ett par mnd extra för min del, men jag har ingen brådska.

Nu ska jag sova å ladda upp geniknölarna ! :)

Labels: , , ,

5 Comments:

Blogger Unknown said...

This comment has been removed by the author.

Tue Sep 18, 12:40:00 AM 2007  
Anonymous Anonymous said...

Trevligt, trevligt... alltid kul med lite nattlektyr, eller hur Timmy! =) Själv ska man ju sätta PPL:n först innan man ens överväger ATPL-teorin... men får man vara fräck och fråga var man hittar dessa billigast och bäst!? :P

ha det najs!

Tue Sep 18, 12:43:00 AM 2007  
Blogger Timmy said...

Har inte börjat läsa något än, bara skummat igenom böckerna. Det ser ut som det är _SJUKT_ mycket som ska in. Men det ska gå !! :)

KSAB har på deras hemsida 8995kr.
Oxford säljer på sin sida för 8000kr + frakt.

Tue Sep 18, 08:56:00 AM 2007  
Blogger Bjoern said...

Hehe du blev så pass sugen alltå :) Går du distanskurs någonstans, eller kör du allt på egen hand? ha det!

Mon Sep 24, 08:55:00 PM 2007  
Blogger Timmy said...

Ska läsa igenom det nu tänkte jag, så mycket jag hinner, så hoppar jag på en distanskurs nästa år när ekonomin tillåter det.

Det är alltså bara en liten tjuvstart. :P

Mon Sep 24, 09:01:00 PM 2007  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home