500ft/min mot DZ & BKN36
Är numera medlem i Stockholms Flygklubb och som ny medlem måste man flyga in sig på flygplanstyp i klubben. Detta gjorde jag idag och det känns VÄLDIGT bra att äntligen få skriva lite PIC timmar i boken igen.
Idag skulle jag flyga klubbens "nya" SE-IZZ och för er som kan området så flög vi:
ESSB bana 12 -> Bosön -> Edsviken -> Älvnäs via Björnholmen & Kungshatt -> Svartsjö. Väntläge Lambarudd i 5 min innan vi fick klart inflygning bana 12. Detta gav mig 0,8 timmar i boken och jag har nu, ehhh, ja... ca 155. (Har alltid fått höra att piloter inte kan räkna)
Idag skulle jag flyga klubbens "nya" SE-IZZ och för er som kan området så flög vi:
ESSB bana 12 -> Bosön -> Edsviken -> Älvnäs via Björnholmen & Kungshatt -> Svartsjö. Väntläge Lambarudd i 5 min innan vi fick klart inflygning bana 12. Detta gav mig 0,8 timmar i boken och jag har nu, ehhh, ja... ca 155. (Har alltid fått höra att piloter inte kan räkna)
Labels: bromma, passeringspunkter, väntläge
5 Comments:
Roligt! Hur lång kö är det för att komma in på Stockholms Flygklubb?
Det tog bara någon vecka från det att jag skickade in ansökan till att jag var på introduktion för nya medlemmar i klubbhuset.
Oh fan, sitter man och köar i månader hos SAS Flygklubb =P Snopet!
Hehe... eftersom du började. :)
Jag skickade in en förfrågan att bli medlem i SAS FK men innan jag ens fick svar om dom mottagit brevet, så var jag medlem och "inskolad" i Stockholms FK ;)
Jasså, jasså. Står nu först i kön där och är väl inne inom en månad, så är lite sent att ändra sig nu, ser man vikten av att bredda alternativen lite ;)
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home