Thursday, September 11, 2008

500ft/min mot DZ & BKN36

Är numera medlem i Stockholms Flygklubb och som ny medlem måste man flyga in sig på flygplanstyp i klubben. Detta gjorde jag idag och det känns VÄLDIGT bra att äntligen få skriva lite PIC timmar i boken igen.

Idag skulle jag flyga klubbens "nya" SE-IZZ och för er som kan området så flög vi:
ESSB bana 12 -> Bosön -> Edsviken -> Älvnäs via Björnholmen & Kungshatt -> Svartsjö. Väntläge Lambarudd i 5 min innan vi fick klart inflygning bana 12. Detta gav mig 0,8 timmar i boken och jag har nu, ehhh, ja... ca 155. (Har alltid fått höra att piloter inte kan räkna)

Labels: , ,

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Roligt! Hur lång kö är det för att komma in på Stockholms Flygklubb?

Thu Sep 11, 03:24:00 PM 2008  
Blogger Timmy said...

Det tog bara någon vecka från det att jag skickade in ansökan till att jag var på introduktion för nya medlemmar i klubbhuset.

Fri Sep 12, 08:18:00 AM 2008  
Anonymous Anonymous said...

Oh fan, sitter man och köar i månader hos SAS Flygklubb =P Snopet!

Fri Sep 12, 08:43:00 AM 2008  
Blogger Timmy said...

Hehe... eftersom du började. :)
Jag skickade in en förfrågan att bli medlem i SAS FK men innan jag ens fick svar om dom mottagit brevet, så var jag medlem och "inskolad" i Stockholms FK ;)

Fri Sep 12, 01:32:00 PM 2008  
Anonymous Anonymous said...

Jasså, jasså. Står nu först i kön där och är väl inne inom en månad, så är lite sent att ändra sig nu, ser man vikten av att bredda alternativen lite ;)

Wed Sep 17, 06:02:00 PM 2008  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home