Thursday, October 26, 2006

PPL uppflygning idag.

YES, PPL avklarat.

-Färdplanering och väder info fixat 0500.
-Tankade planet 0600.
-1 touch & go på gräsbana.
-Full stopp på en annan gräsbana.
-3 circuits på FAVG, low level flying (5meter!!)
-Steep turns
-Stall
-Nödlandning och lite allt möjligt.
-2timmar, 41minuter, 27sekunder senare sitter jag här med ett sort leende :)

Skrev även teorin idag och klarade passade den också.

Här är jag och instruktören i planet 1 min efter touchdown.




I helgen ska vi på flyaway till Sodwana, med spot landing competition, bbq och annat skoj.


Jag kommer flyga med en kompis i den här Caravanen som han ska ta rating på.
Dvs han skal öva steep turns, stall och allt annat som man gör när man tar typrating.
Med till Sodwana är det totalt ca 35 personer som ska med som skal fördelas på Cessnor, Piper´s och en turbin helikopter.

Nästa vecka när jag får mitt "riktiga" cert, så kanske jag tar med tjejen på en flight till Mozambique. Äta en romantisk middag här kanske.......:


.......och bada på en av dessa stränder:






....vi hörs! :)

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis Timmy =)
-Glenn

Tue Oct 31, 11:23:00 AM 2006  
Anonymous Anonymous said...

Grattis brorsan!! Lycka till med allt

/Emmelie

Tue Oct 31, 02:59:00 PM 2006  
Anonymous Anonymous said...

Grattis Timmy!

Då väntar jag på Arlanda, så kan komma och hämta mig.

/per

Tue Oct 31, 05:01:00 PM 2006  
Anonymous Anonymous said...

Grattis T! Snygga bilder...

Thu Nov 02, 06:40:00 PM 2006  
Blogger Timmy said...

Tackar Glenn, Per, syrran och "O"? :)

Kommer bli härligt att flyga runt lite själv här nere / uppe (beror på hur man ser på saken).

Jag måste ju samla på mig 140TT (total time = flygtimmar) innan jag får skriva mitt CPL (Commercial Pilot License). Man kommer väldans långt på 140 timmar.

NEJ, INTE TILL STOCKHOLM !
Puss på sig.

Thu Nov 02, 08:07:00 PM 2006  
Anonymous Anonymous said...

Timmy!!!!!!!

Grattis som faen! Jeg forventer en flytur når jeg ankommer Afrika...


/Dahlern

Tue Nov 07, 11:49:00 AM 2006  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home