Thursday, November 02, 2006

Vilket j**la sk** väder !

Tredje dagen det regnar nu.
"En av dom bästa landen att ta flygcert i".... jo tjeeeena !

Här är några av sakerna som ställer till flygningen här nere:
- för blåsigt.
- för dålig sikt.
- trasiga plan.
- inga lediga instruktörer.
- regn och åska.
- för varmt så man orkar inte flyga (och det är bara vår här nu).
- inga lediga "slottar" på planen så man får flyga.
- för låga moln.

Under dom senaste 14 dagarna, är det nog 7 dagar som gått bort i dåligt väder. Medans vi var i Johannesburg (läs tidigare blogg) var det visst nog regn och mulet här hela veckan, jorråsåatteh.

Sen att:
- man hyrde en rulle som var så komplicerad att förstå att man fick huvudvärk.
- jag köpte en cheese & union chipspåse som smakade skit.
- jag åt en köttfärssås som man blev knasig i magen av.
- vi har ett trasigt kylskåp som inte kylde ner min pepsi.
- vi har en trapp med heltäckningsmatta som luktar mögel för att hushjälpen tvättade den.
- det är så fuktigt ute att det droppar ur lakan, väggar och tak.
- båda fönstervevmekanismerna på bilen är trasiga = VARMT i bilen.
- det är strippshow på flickvännens jobb (en bar här borta) ikväll och hon har bilen ...

... gör inte det hela mycket bättre !!


Suck, jaja, jag får åtminstone mitt PPL imorgon på posten

1 Comments:

Blogger Anniken said...

Hehehe... NÅGON är lite vädersjuk här tror jag ;o) Och värre blev det väl nu när ppl-et inte dök upp idag hellre! Jaja, jag tycker inte det är så illa, och oavsätt går det nog över snart... Puss och kram älskling

Fri Nov 03, 12:32:00 PM 2006  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home